رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اختلاف افکنی و برهم زدن وحدت داخلی از ابزارهای مهم دشمنان برای نفوذ در  کشور است.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از نهاجا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش روحانیون شاغل در یکان های مقیم مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور امیر سرتیپ دکتر حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات آجا، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: اجرای برنامه های نو و تأثیرگذار فرهنگی از اولویت های اصلی سازمان عقیدتی سیاسی است.

نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.

 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.

یک روزنامه عرب زبان نوشت:‌ مجله اکونومیست دو ماه پس از مقاله «ویرانی مصر» و دو روز پس از مقاله‌اش علیه ایران و عربستان مبنی بر اقدام این دو کشور در به راه انداختن جنگ‌های نیابتی-مذهبی از زبان وزیر خارجه بریتانیا، اکنون از فروپاشی سیاست خارجی رژیم سعودی سخن می‌گوید؛ اما به راستی دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ و چرا الان؟

به نقل از رأی الیوم، در هفته جاری حکومت عربستان سعودی دو ضربه سخت از بریتانیا دریافت کرد؛ حکومتی که عربستان آن را جایگزین «آمریکای ترامپ» به حساب آورده و تکیه شدیدی بر دوستی و حمایت آن دارد. ضربه دوم هم ضربه‌ای رسمی بود که در میدان رسانه به این حکومت وارد شد.

نخستین ضربه در میدان سیاست بود که «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا به سعودی‌ها وارد کرد. او نه تنها ایران و عربستان را به راه اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه متهم بلکه اعلام کرد که پادشاهی سعودی به دنبال گسترش تفکر وهابیت در جهان است! با وجود چنین اظهارات تندی، وی طی سفر به ریاض حاضر به عذرخواهی نشد!.

ضربه دوم را مجله قدیمی اکونومیست، که در بین جوامع غربی معتبر است، به رژیم سعودی زد. این مجله طی مقاله‌ای تحلیلی که در شماره اخیرش در جمعه گذشته به چاپ رسید، بیان کرد که حکومت سعودی با شکست‌هایی در تمام جبهه‌ها اعم از یمن،

 

 سوریه، لبنان،‌ عراق و همینطور «اوپک» مواجه شده است.

 

خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان حضرت روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

بالگرد سقوط کرده و مفقود شده در دریای خزر صبح امروز با تلاش و همت غواصان نیروی دریایی راهبردی ارتش پیدا و از اعماق دریا بیرون کشیده شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش گفت: لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر امروز شناورسازی و ظرف 48 ساعت به ساحل منتقل می‌شود.
دریادار افشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش با اشاره به عملیات جست‌وجوی لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر، گفت :

 

رزمایش امداد و نجات نیروهای مسلح استان فارس صبح امروز دوشنبه در پایگاه شهید دوران شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، این رزمایش با حضور  مهندس صفوی معاون استاندار و ریس سازمان پدافند غیر عامل، سردار کفاش نماینده ستاد کل نیروهای مسلح ، امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی فرمانده پایگاه شهید دوران، دکتر قائدی ریس اورژانس، سرهنگ دکتر قائمی ریس شورای هماهنگی بهداشت امداد و نجات نیروهای مسلح استان و مسئولین بهداری ها و بیمارستان های نیروهای مسلح استان فارس برگزار شد.
در این رزمایش که با مشارکت بهداشت و درمان علوم پزشکی، نیروهای زمینی و هوایی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی استان فارس برگزار شد، مجروحان توسط یک فروند بالگرد و ۱۵دستگاه آمبولانس از سه بیمارستان مسلمین، ارتش و شهید بهشتی شیراز و همچنین پادگان امام علی(ع) سپاه به پایگاه شکاری شهید دوران انتقال یافته و در بیمارستان صحرایی این پایگاه که مجهز به آمبولانس های اتوبوسی اورژانس بود مورد مداوا قرار گرفتند.
بنابر این گزارش، در ادامه مجروحین و مصدومین بوسیله دو فروند هواپیمای سی- 130 نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید لشکری تهران و از آنجا برای ادامه درمان به بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش اعزام شدند.

یازدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و خبرنگاران و رزمندگان ارتش امروز در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

یازدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و خبرنگاران و رزمندگان ارتش، امروز پنجشنبه 11/8/1395در قطعه 50 بهشت زهرا (س) با همکاری سازمان صدا و سیما، ارتش جمهوری اسلامی ایران ،سازمان بهشت زهرا(س) و بنیاد شهید تهران بزرگ برگزار خواهد شد.

همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی صبح شنبه ششم آذر با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ستاد نداجا برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت دفاع روسیه از ایالات متحده درخواست کرده تا "مزاحم فعالیت‌های نظامیان روسیه در سوریه" نشود.


ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر در حوزه اطلاعاتی ارتش گفت که واشنگتن پیش از این با بهانه هایی همچون "اتلاف وقت و کش دادن مذاکرات، عدم انجام تعهدات مبنی بر تشخیص نیروهای مخالف مردمی از تروریست ها، وعده های تکراری و غیر عملی مبنی بر واگذاری اطلاعات مربوط به تروریست ها"، در برابر مبارزات نظامی روسیه علیه گروهک های تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" مقاومت می کرد.

کوناشنکوف افزود: مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اکنون از دیگر کشورهای جهان هم خواسته است تا مزاحم مبارزات هوایی روسیه علیه تروریست های بین المللی در روسیهشوند تا بدین ترتیب به نحوی شکست های سیاست آمریکا در این کشور را به اصطلاح، همتراز و هموار کند."

وی در ادامه در پاسخ به فراخوان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که از کشورهای اروپایی خواسته بود تا از روسیه حمایت نکرده و به نیروهای هوافضا روسیه که خواستار انجام عملیات نظامی در سوریه هستند سوخت ندهند، اعلام کرد: اگر نمی توانید یا نمی خواهید علیه تروریست های داعش و جبهه النصره مبارزه کنید، لااقل مزاحم هم نشوید. نیروی هوافضای ارتش روسیه همه چیز را برای مبارزات موثر علیه تروریسم بین الملل در منطقه فراهم می سازد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هنگامی که نیروی دریایی عراق بطور کامل شکست خورد، قدرتهای بزرگ برای تقویت آن تجهیزاتی به ارزش دو میلیارد دلار به رژیم بعث عراق فروختند، اما نیروی دریایی ایران اجازه الحاق این تجهیزات را به دشمن نداد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم یادواره شهدای این نیرو که عصر امروز در مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار شد، با اشاره به روزهای آغازین جنگ از سوی دشمن بعثی اظهار داشت: دشمن در شرایطی به ما هجوم آورد که فکر می کرد ما توان پاسخگویی و اجرای عملیات را نداریم و می خواست ما را از منابع شمال خلیج فارس محروم کند، اما نیروهای مسلح با مدیریت جهادی ابتکار عمل را از دشمن سلب کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها 67 روز از آغاز جنگ گذشته بود که نیروی دریایی عملیات پیروزمندانه مروارید را اجرا کرد، افزود: این عملیات دستاوردهای بزرگی را در حوزه نظامی، اقتصادی و سیاسی برای ما در پی داشت. و اولین نتیجه آن بدست آوردن پیروزی بزرگی در دو ماهه اول جنگ بویژه در عرصه دریا بود.

عناوین آخرین مطالب وبلاگ
گردهمایی تبیین و بازنگری قوانین مالی ارتش برگزار شد
بازآماد پنج فروند بالگرد هوانیروز ارتش
تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش
جانشین فرمانده کل ارتش از پروژه چیتگر آجا بازدید کرد
ما در مهندسی شاهد یک جهش عالی هستیم
در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در بدترین شرایط جغرافیایی، بهترین بازدهی را داشتیم
دشمن در صدد برهم زدن وحدت داخلی و نفوذ در کشور است
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی
شکست سعودی‌ها؛ از جنگ «نظامی» تا جنگ «نفتی»
حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان
بالگرد سقوط کرده در دریای خزر از اعماق دریا خارج شد
رزمایش امداد و نجات هوایی در پایگاه شهید دوران برگزار شد
پیش بینی رهبر انقلاب در خصوص بد قولی امریکا
یازدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهشت زهرا برگزار می‌شود
مشکلات موجود در مسأله توافق هسته ای
همایش فرماندهان نیروی دریایی ارتش/عکس
روسیه خطاب به آمریکا: در سوریه مزاحم ما نشوید
اسکورت بیش از 3800 کشتی تجاری در خلیج عدن و آبهای آزاد
قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران
سایه موشک «شهاب1» بر گنبدآهنین